اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / آیا کک و مک درمان می شود؟

آیا کک و مک درمان می شود؟

کک و مک همان لکه های مایل به قهوه ای پوست است که بدون اینکه آسیبی برای سلامتی داشته باشد، می‌تواند برای فرد از لحاظ زیبایی آزاد دهنده محسوب گردد. دانشمندان تاکنون موفّق شده‌اند تا عوامل مختلفی را به ایجاد شدن کک و مک ارتباط دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون: وراثت، افزایش سن، مواجهه‌ی طولانی مدّت با نور آفتاب، تغذیه‌ی نامناسب و مشکلات هورمونی اشاره کرد.

البتّه لازم به ذکر است که از میان موارد ذکر شده نقش وراثت در شیوع این بیماری بیشتر از سایر موارد می‌باشد و به‌طور کلّی، افرادی که رنگ پوست و موی آن‌ها روشن‌تر است بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند و این افراد بهتر است که روش‌های درمان کک و مک صورت را با جدّیت بیشتری دنبال نمایند؛ زیرا احتمال بازگشت این عارضه‌ی پوستی در این افراد بیشتر است. بعد از وراثت، عوامل دیگری همچون مشکلات هورمونی نیز می‌توانند به میزان قابل توجّهی احتمال شیوع این مشکل پوستی را افزایش دهند و به همین دلیل است که مبتلایان به این عارضه‌ی پوستی باید ضمن استفاده‌ از روش‌های درمان برای ریشه‌کن‌سازی این مشکل، مشکلات هورمونی خود را نیز برطرف نمایند تا احتمال عود این بیماری کاهش یابد.

کک و مک یا لکه قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره‌رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای‌رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي‌شوند و معمولاً تعداد آن‌ها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند. علائم کک مک معمولاً بعد از سنين 40 تا 45 سالگي برطرف مي‌شود.

کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان، با توجه به نوع پوست و میزان فراگیری کک و مک برروی پوست، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روش درمان کک و مک برای شما باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل پیدایش کک و مک
عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری‌ها (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام که یک بیماری نادر است که موجب افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماوراء بنفش مانند نور آفتاب می‌شود) و مواجهه با نور خورشید می‌باشد. علت کک و مک صورت، وجود سلول‌های خاصی در پوست است که رنگ‌دانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان ماده‌ای است که باعث رنگی شدن پوست می‌شود.

وقتی که نور خورشید به پوست بدن می‌تابد، باعث می‌شود که پوست برای محافظت از لایه‌های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگ‌دانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن، نور خورشید باعث می‌شود که کک و مک‌هایی که از قبل در پوست وجود داشته‌اند، رنگ تیره‌تری پیدا کند. باید به خاطر داشت که نور خورشید آنقدر قدرت دارد که می‌تواند بعضی از سلول‌های پوست را به سلول‌های سرطانی خطرناکی تبدیل کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند که پوست بدن همواره با استفاده از ضد آفتاب و محافظت‌کننده‌های مناسب در برابر نور خورشید حفاظت شود. این کار باعث می‌شود که از ظهور کک و مک و لکه‌های پیری نیز تا حد زیادی جلوگیری شود.

زمان مراجعه به پزشک جهت درمان کک و مک

افرادی که از قبل دچار لکه‌های قهوه‌ای یا تغییر رنگ مشهود در پوست خود بوده‌اند، باید در اسرع وقت برای مشاوره به پزشک مراجعه کنند. پزشک بر روی این افراد یک معاینه دقیق انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که این لکه‌ها حالت پیش سرطانی نداشته باشد. این لکه‌ها ممکن است بر روی پوست حالت پیش‌رونده داشته باشد و مرز آن‌ها به صورت نامنظم و رنگ آن‌ها به شکل غیرمعمولی مانند سیاه، قرمز یا صورتی باشد؛ بنابراین حتماً لکه‌هایی بر روی پوست خود را که بعد از مدتی خوب نمی‌شود و يا شکل نامنظم و اندازه بزرگ دارند، جدی بگیرید. اگر هر گونه لکه‌ای با این مشخصات و مشکوک به کک و مک بر روی پوست خود مشاهده کردید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

مزایای رفع کک و مک با لیزر

ابتدا به مزایای این روش می‌پردازیم. ممکن است از شنیدن اینکه بر خلاف بسیاری از عمل‌های زیبایی که با لیزر انجام می‌گیرد، عمل رفع کک و مک با لیزر یک عمل نسبتاً ارزان و کم هزینه است. علاوه بر آن، نرخ موفقیت این روش در درمان کک و مک به طور قابل توجهی بیشتر از سایر درمان‌ها می‌باشد. در واقع در اغلب افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، خال‌های پوستی ناخواسته، به طور کامل برطرف می‌شود.

از مزایای دیگر این روش می‌توان به بدون درد بودن آن اشاره کرد، به طوری که حتی افرادی که بیشترین عدم رضایت را از این عمل اظهار کرده‌اند، فقط از ناراحتی مختصری که بعد از عمل احساس کرده‌اند، شکایت داشته‌اند. در واقع درد و ناراحتی ناشی از عمل رفع کک و مک با لیزر به قدری محدود است که بسیاری از پزشکان قبل از این عمل از هیچ‌گونه عامل بی‌حسي برای بیمار استفاده نمی‌کنند. مراقبت‌های بعد از عمل هم در این روش نسبتاً ساده و راحت است. در نواحی مورد عمل ممکن است کمی حالت پوسته‌پوسته ایجاد شود که معمولاً بعد از مدت کوتاهی می‌افتد و علائم آن برطرف می‌شود.

چگونگی درمان کک و مک با لیزر

پزشک متخصص پوست ابتدا لکه‌های کک و مک روی پوست شما را به طور کامل بررسی می‌کند تا اگر کک و مک‌های پیش‌سرطانی در آن‌ها وجود دارد، بتواند آن را تشخیص دهد. اگر پزشک کک و مک‌های سرطانی بر روی پوست شما پیدا کند، ممکن است شما را برای نمونه‌برداری (بیوپسی) معرفی کند؛ اما اگر کک و مک‌های روی پوست شما حالت نرمال داشته و فقط ناشی از نور آفتاب باشد، پزشک به کار خود ادامه می‌دهد و در مرحله بعد از شما می‌خواهد که پوست خود را به طور کامل تمیز کنید. بعد از تمیز کردن پوست، بسته به میزان تحمل شما در برابر درد، احتمالاً از یک کرم بی‌حسی یا بسته‌های یخ و یا بی‌حسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود.

هنگامی‌که پوست شما بی‌حس شد، لکه‌های کک و مک با استفاده از نور لیزر سوزانده می‌شود. این عمل حدود 45 دقیقه زمان می‌برد. وقتی که همه کک و مک‌ها سوزانده شدند، یک کرم آنتی بیوتیک و یک کرم ضد آفتاب با دامنه حفاظتی کامل بر روی پوست شما مالیده می‌شود تا وقتی که از کلینیک خارج می‌شوید، نور آفتاب به پوست شما آسیبی نرساند. ممکن است بعد از عمل لیزر، شما احساس کنید که خال‌های کک و مک برجسته‌تر و نمایان‌تر شده‌اند، اما جای نگرانی نیست زیرا با گذشت زمان، این لکه‌ها خشک می‌شوند و می‌ریزند. در اینجا تصاویری از قبل و بعد از عمل رفع کک و مک با لیزر برای شما نشان داده شده است که به خوبی نشان می‌دهد این روش در درمان کک و مک کارایی بسیار خوبی دارد.

بهبودی بعد از درمان کک و مک با لیزر

بهبودی کامل بعد از عمل رفع کک و مک با لیزر به حدود یک و نیم هفته زمان نیاز دارد. دوره بهبودی بعد از این عمل شامل چند مرحله مشخص می‌باشد:

بهترین روش لیزر درمانی برای درمان کک و مک

انواع مختلفی از روش‌های لیزر درمانی وجود دارد که ارائه دهندگان آن‌ها همگی مدعی اثربخش بودنشان هستند، اما در عمل فقط تعداد محدودی از این روش‌ها کارایی لازم را دارند. بهترین نوع لیزر برای درمان کک و مک، لیزر غیر تهاجمی می‌باشد. انواع رایج لیزر غیر تهاجمی که برای رفع کک و مک مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارت است از:

  1. لیزر کیو سوئیچ
  2. لیزر الکساندرایت

معایب درمان کک و مک با لیزر

روش لیزر برای درمان کک و مک، از معایب و محدودیت‌هایی هم برخوردار است. در برخی موارد این عمل، امکان پوسته پوسته شدن یا ایجاد خون‌مردگی وجود دارد، هر چند که این علائم خیلی به ندرت باعث ایجاد ناراحتی برای بیمار می‌شود. بعضی از افراد بیان کرده‌اند که در اولین روز بعد از عمل رفع کک و مک با لیزر، پوست آن‌ها خیلی حساس شده و احساس سوختن از آفتاب را داشته‌اند. با این حال باید دانست که این حالت معمولاً به مدت کوتاهی باقی می‌ماند و بعد از زمان کوتاهی به خودی خود برطرف می‌شود.

هزینه درمان کک و مک با لیزر

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل رفع کک و مک با لیزر دخالت دارند. اول، تعداد لکه‌هایی که باید از روی پوست صورت یا قسمت‌های دیگر بدن شما محو شود. اگر تعداد کک و مک‌ها بر روی قسمت خاصی از پوست شما خیلی زیاد باشد، ممکن است لازم باشد که هزینه بیشتری در مقایسه با وقتی‌که فقط چند کک‌ومک مثلاً بر روی گونه‌های شما باشد، پرداخت کنید.

نوع لیزر مورد استفاده نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان کک و مک دارد، زیرا برخی از روش‌ها می‌توانند در هر زمان فقط یک لکه کک و مک را درمان کنند، در حالی که بعضی دیگر از انواع لیزر می‌توانند تمام آن قسمت از پوست که کک و مک در آن وجود دارد را به صورت یک‌جا درمان کنند. برای آگاهی از هزینه درمان کک مک با لیزر در کلینیک دکتر رامین مدرسی اصفهان با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه نظری [ 1402-11-26 ]
سلامدخترم ۱۲سالش هست وتعدادزیادی لک های ریزوقهوه ای روی بینی وگونه وزیرچشمش هست باید چطور درمان بشه به غیرازلیزردرمانی و........

معصومه صالحی [ 1402-10-18 ]
س آقای دکتر هزینه لیزر پوست چه قدر

شراره [ 1402-02-23 ]
من صورتم کک و مک داره باید چیکار کنم

محمد احمدی [ 1401-12-29 ]
سلام من هم رو گونه هام لک های زیادی دارم نمیدونم امکان داره کک ومک باشد چه جوری وکجا مراجعه کنم

خدیجه خنجری [ 1401-09-12 ]
سلام دخترم 23 کک مک صورتش داره دوست از بین برن ممنون کمک کنید

ستایش فیض ابادی [ 1401-06-01 ]
سلام اقای دکتر دختره من 12سالشه روی بینی وگونه های دخترم کک مک داره تابستون پرنگ و زیاد میشه و زمستون کم رنگ باید برای از بین بردن کک مک ها چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

ستایش فیض ابادی [ 1401-06-01 ]
سلام اقای دکتر دختره من 12سالشه روی بینی وگونه های دخترم کک مک داره تابستون پرنگ و زیاد میشه و زمستون کم رنگ باید برای از بین بردن کک مک ها چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

امیررضا [ 1400-11-15 ]
سلام پسر من ۱۰ سال داره در صورتش لک مک ارثی داره با این سن میشه درمان کرد

نسرین هادی زاده [ 1400-04-07 ]
سلام دکترجان من بهمن ماه مراجعه کردم برای تزریق چربی صورت ضمنا کک و مک هم دارم الان پیشنهادتون چیه؟ تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین و جدیدترین روشهای کاشت مو طبیعیبهترین و جدیدترین روشهای کاشت مو طبیعی

کاشت مو تنهاترین و بهترین روش احیاء موهای از دست رفته در مناطق مختلف سر و صورت است که با پیشرفتهای چشمگیری که اخیراً به دست آمده، نتایج بسیار درخشانی در پی خواهد داشت. برای آشنایی با روش های کاشت مو در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق ژل و چربی به عنوان روشهای حجم دهی به صورت و بدن، از پرکاربردترین اقداماتی هستند که این روزها در کلینیک های پوست و مو انجام می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم تزریق چربی و تزریق ژل را در مقایسه با هم قرار دهیم و ببینم کدام یک از این روشها برای تزریق به صورت مناسب تر هستند ... ادامه مطلب

در جراحی لیفت پلک چه نکاتی باید رعایت شود؟در جراحی لیفت پلک چه نکاتی باید رعایت شود؟

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک روشی است که با بکارگیری آن می‌توان پوست اضافی و چربی های زائد موجود در ناحیه پلک را از بین برود و چشم ها را به حالت جوانی و زیبای خود بازگردند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.