اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / طریقه مصرف، عوارض و تأثیر ماینوکسیدیل

طریقه مصرف، عوارض و تأثیر ماینوکسیدیل

ریزش بیش از اندازه مو مشکلی شایع است که می تواند افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. این عارضه زمانی رخ می دهد که پوست سر و فولیکول های مو از برخی تغییرات رنج می برند. این شرایط می تواند در نتیجه یک بیماری یا تغییراتی مشخص در محیط شکل گرفته باشد. در نتیجه حالت بی مویی یا طاسی بعد از مدتی بروز می كند. ماینوکسیدیل بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل ، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و مردان و زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. این دارو رگ‌ های خونی را منبسط می‌ کند، در نتیجه میزان خون و مواد غذایی که به فولیکول ‌های مو می‌ رسد، تقویت شده و منجر به پر پشت شدن مو می‌ شود. به نظر می ‌رسد این دارو به مدت طولانی ‌تری، مو را در مرحله رشد فعال (آنافاز) نگه می ‌دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

میزان اثرگذاری ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

تأثیر ماینوکسیدیل برای ریزش مو نسبت به سایر داروها بیشتر است، به طوری که این ماده مواد مغذی مورد نیاز فولیکول را به طور بالقوه و مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رساند. از دیگر مزایای ماینوکسیدیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

طریقه مصرف ماینوکسیدیل 5 درصد

ماینوکسیدیل را با انگشتان خود روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید و حتماً بلافاصله پس از انجام این کار، دستان خود را بشویید. اگر بخواهید به صورت ایده‌ آل از این روش درمانی استفاده کنید، حداقل دو ساعت قبل از رفتن به تخت‌ خواب، از این دارو استفاده کنید تا ناحیه مورد نظر کاملاً خشک شود. با انجام این کار از پخش شدن ناخودآگاه دارو به نقاط دیگر بدن، جلوگیری خواهید کرد.

تأثیر ماینوکسیدیل

قطع مصرف ماینوکسیدیل

داروی ماینوکسیدیل از جمله داروهایی است که اثرات ماندگاری ندارد، بنابراین تفاوتی نمی‌کند که فرد برای مدتی طولانی از آن استفاده کرده باشد یا مدت کوتاهی از شروع مصرف دارو گذشته باشد، در هرحال مدتی پس از قطع مصرف، ریزش موها مجدداً شروع می‌شود.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

توصیه‌های قبل از استفاده ماینوکسیدیل

توصیه‌های بعد از استفاده ماینوکسیدیل

موارد منع استفاده از ماینوکسیدیل

  1. وجود التهاب یا جراحت در پوست
  2. افرادی که واکنش غیرعادی یا آلرژیک به داروی ماینوکسیدیل یا پروپیلن گلیکول (یک ماده شیمیایی غیرفعال در محلول ماینوکسیدیل) دارند، نباید از محلول موضعی ماینوکسیدیل استفاده کنند.
  3. استعمال در سایر نواحی بدن به‌ جز پوست سر
  4. بیماری‌های قلبی عروقی و مصرف همراه با SMH
  5. زیادی فشار خون (فشار خون بالا)

هزینه ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل اشکال دارویی مختلفی همچون فوم، قرص محلول و شامپو دارد و حجم و دوز هریک از آنها بسته به نوع کمپانی سازنده و برند متفاوت است. هر یک از این محصل‌ها درصد خاصی از ماینوکسیدیل را در خود جای داده‌اند که رایج‌ترین میزان غلظت آن 2% و 5% است. به طور کلی هزینه ماینوکسیدیل تحت تأثیر عوامل زیر قرار می‌گیرد:

آدرس صفحه ی اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض ماینوکسیدیل

  1. ممکن است سوزش، خارش پوست یا قرمزی را در محل تحت درمان ایجاد نماید. اگر هر یک از این اثرات باقی ماند یا بدتر شد، فوراً با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
  2. به ندرت این دارو می‌تواند از طریق پوست جذب شود و عوارض جانبی ایجاد کند. به هر حال در صورت داشتن هرگونه عوارض جانبی جدی از جمله رویش موهای ناخواسته در صورت یا بدن، سرگیجه، سریع یا نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل در تنفس به خصوص هنگام دراز کشیدن، غش، درد قفسه سینه، تورم دست ها و یا پاها، افزایش وزن غیرعادی، خستگی، مصرف این دارو را متوقف کنید و فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. واکنش آلرژیک به این دارو بسیار نادر است، با این حال در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله بثورات پوستی، خارش و تورم (مخصوصاً در صورت، زبان و یا گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پلاسما فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟پلاسما فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که برای درمان هدفمند نواحی مشکل‌ دار، جای زخم و جوش، کاهش چین‌ و چروک‌ های ریز و عمیق، ایجاد علائم کششی و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین به‌ منظور بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، یکسان‌ سازی رنگ پوست و تحریک بافت‌ های پیوندی، استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژل چیست؟کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل برای زیباسازی و کانتورینگ صورت در نواحی مختلف مانند زاویه فک پایین، چانه انجام می‌شود تا ساختاری زیبا برای صورت به ارمغان بیاورد. مزیت این روش، تغییر فرم صورت با روشی مطمئن و ایمن است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

افراد منع از انجام هایفو چه کسانی هستند؟افراد منع از انجام هایفو چه کسانی هستند؟

تکنیک های درمانی مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد اما بسیاری از این روش ها، تهاجمی هستند و عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می کنند. هایفوتراپی را می توان امن ترین روش برای لیفت پوست صورت دانست. در ادامه به بررسی روش هایفوتراپی برای لیفت پوست پرداخته می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.