اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / آیا پانچ برای درمان جای آبله مرغان مناسب است؟

آیا پانچ برای درمان جای آبله مرغان مناسب است؟

همه افراد، خواهان پوستی صاف و یک دست می‌باشند و به ‌دنبال راهکارهای مختلف برای رفع مشکلات پوستی هستند. آبله مرغان یک نوع بیماری عفونی و علت آن ویروس واریسلا زوستر است. بیماری آبله مرغان سبب راش های پوستی تاول مانند می شود که به جا ماندن جای آنها بر روی پوست، یکی از عارضه های ناشی از این بیماری می باشد. این عارضه باعث ایجاد نوعی فرورفتگی سطحی یا حتی عمیق بر روی پوست می شود و به گونه‌ای می ‌باشد که با روش ‌های غیرحرفه ‌ای قابل ‌درمان نمی ‌باشد؛ اما پانچ صورت یکی از راهکارهایی است که به‌صورت حرفه ‌ای باعث درمان این نوع مشکلات پوست می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

پانچ صورت یک روش جراحی می‌باشد که به ‌صورت سرپایی انجام می‌شود و میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد. دستگاه پانچ دارای قاعده سه ‌بعدی می‌باشد و بر روی محل مورد نظر قرار داده می‌شود و با حرکات رفت و برگشتی باعث خارج شدن جای زخم از محل مورد نظر می‌شود و سپس باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر شده و این محل ترمیم پیدا می‌کند. روش پانچ صورت برای اسکارها و جای آکنه هایی که فرورفتگی دارند بسیار مؤثر است و سبب مسطح شدن پوست می شود.

مزایای پانچ صورت

  1. استفاده از محصولات مراقبت از پوست پس از درمان با پانچ در دسترس و ایمن است.
  2. درمان زخم های عمیق و با نفوذ زیاد.
  3. تجهیزات بسیار زیادی برای درمان جای جوش با پانچ نیاز نیست و ابزار قابل دسترس و محدودی دارد.

روش رفع جای آبله مرغان با پانچ

این روش، سرپایی است، بدین صورت که قبل از شروع پانچ صورت،‌ از بیحسی موضعی بر روی محل استفاده می شود. سپس با استفاده از یک دستگاه کوچک برش به نام پانچ که دارای یک سوزن با سه قاعده یا یک سوزن ناکور (به قطر 5/1 تا 5/3میلیمتر ) است، یک سوراخ در مجاورت زخم با زاویه حاد و در موازات پوست ایجاد می کنند. البته لازم به ذکر است که برای رفع مناطقی که سطحی اند از سوزن های با قطر کوچکتر استفاده می شود. پس از مراحل ذکر شده‌ با چرخشی، سوزن را به عقب و جلو برده و در حین انجام این کار نوارهای فیبری را در لایه های عمیق درماتوم پوست منتقل می کنند.

بعد سوزن را به اندازه 90 درجه چرخانده و روی پوست به صورت چرخشی حرکت می دهند سپس سوزن را بر می دارند و زخم را تا جایی که مانع از خونریزی شود فشار می دهند. در طول این فرآیند در واقع سوزن با نفوذ به لایه های عمیق پوست و تأثیر بر روی آن، بافت زخم را تخریب می کند و باعث می شود که اثر فرورفتگی های ناشی از زخم ، آبله مرغان و امثال اینها از بین برود.

 پانچ برای درمان جای آبله مرغان

اقدامات قبل از پانچ جای آبله مرغان

اقدامات پس از پانچ جای آبله مرغان

یکی از شرایط لازم برای کسب نتیجه ای خوب و مناسب از پانچ، رعایت نکاتی است که پس از عمل باید انجام دهید. این توصیه ها مواردی هستند که در ادامه معرفی شده اند:

  1. پس از اتمام کار به روی محل های مورد درمان یافته، کمپرس آب سرد قرار دهید. این اقدام از خونریزی های احتمالی و همچنین حفظ هموستاز بدن نقش مؤثری را ایفا می کند.
  2. دیگر توصیه های مراقبتی بعد از درمان می تواند شامل پماد های تجویزی، تمیز کردن جای زخم و دست نزدن به محل پانچ باشد. همچنین قرار نگرفتن حد امکانی در معرض نور های آفتاب نیز می تواند از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.
  3. مقدار کمی کبودی در محل های مورد نظر کاملاً عادی می باشد که در این رابطه بسیاری از پزشکان، دارو های ضد التهاب و آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کنند.

موارد منع انجام پانچ

عوارض پانچ

به طورکلی هر روشی چه روش جراحی یا غیر جراحی علاوه بر مزایا، می تواند عوارضی هم دربرداشته باشد. خطرات و عوارض عمل پانچ صورت عبارت اند از:

هزینه پانچ

با توجه به اینکه میزان اسکار آبله مرغان در هر یک از افراد تفاوت دارد، از این رو نمی‌توان به طور کلی هزینه های خاص را برای آن بیان کرد و بسته به شرایط موجود و دستمزد پزشک، هزینه مربوط به پانچ فرق می کند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :سونیا فتحیان [ 1402-08-14 ]
من تو سن بلوغ بهم خیلی جوش میزد و الان جای جوش ها باقی مونده کلا جنس پوست صورتم جوریه که جای لک ها باقی میمونه .. برای درمان از پماد و لوسیون استفاده کردم فایده نداشته این بار میخوام که پانچ صورت رو امتحان کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
میکرودرم ابریژنمیکرودرم ابریژن

میکرو درم روشی است فوق العاده برای جوانسازی و زیبایی پوست که با انجام آن می‌توانید از جوش ها و لک ها و منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی پوست خود را پاک کنید. ... ادامه مطلب

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگتفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ از روش های ترمیم و زیباسازی پوست هستند. با افزایش سن، سطح کلاژن و الاستین پوست کاهش یافته و این شرایط، باعث شل شدن پوست و افتادگی آن می‌ شود. آر اف فرکشنال می‌ تواند به عنوان یک روش درمان زیبایی به رفع این مشکل کمک کند. ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب نچرال در مدرن ترین کلینیک اصفهانتزریق ژل لب نچرال در مدرن ترین کلینیک اصفهان

تزریق ژل لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملاً بی خطر است و نتایج بسیار فوق العاده ای را به همراه دارد. افرادی که از فرم و حجم لب های خود ناراضی هستند و می خواهند لب های خوش فرم و حجیم تری داشته باشند، می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.