اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / ویژگی های پوست سالم و روشهای افزایش شادابی پوست

ویژگی های پوست سالم و روشهای افزایش شادابی پوست

پوست وسیع‌ترین اندام و مهم‌ترین عضوی است که وظیفه حفاظت از بخش‌های داخلی بدن را برعهده دارد. به علاوه، سلامت پوست به شکل قابل توجهی در زیبایی ظاهری و اعتماد به‌نفس فرد تأثیرگذار است. آشنایی با نوع پوست، نخستین گام در مسیر انجام مراقبت‌های لازم و به‌کارگیری روتین مناسب برای داشتن پوستی سالم است. در واقع هر فردی بسته به نوع پوست خود و ماهیت منحصر به‌فرد آن باید راه‌کارها و روش‌های متفاوتی را برای تأمین سلامت پوست به‌کار گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مراقبت از پوست صورت یک بخش مهم در سبک زندگی افراد به شمار می رود؛ چرا که امروزه تمامی افراد چه مرد و چه زن به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب می باشند. دلایل مختلفی از جمله سبک نادرست زندگی، افزایش سن، عوامل ژنتیکی و … می‌توانند موجب از دست رفتن شادابی و طراوت پوست شوند. از این رو لازم است بدانید روش ها و تکنیک های مختلفی در مراقبت از پوست صورت وجود دارد که در ادامه شما را با این روش ها آشنا کرده و مطالبی را در زمینه افزایش شادابی پوست صورت ارائه خواهیم داد.

انواع پوست

  1. پوست چرب
  2. پوست خشک
  3. پوست نرمال
  4. جنس پوست حساس
  5. پوست مختلط

ویژگی های پوست سالم

نشانه های پوست ناسالم

عوامل موثر در پیری زودرس پوست

عوامل زیادی روی پوست شما تأثیر می‌گذارد. عوامل مؤثر داخلی مانند ژنتیک، پیری، هورمون‌ها و شرایطی مانند دیابت که روی پوست تأثیر می‌گذارند. بعضی از این عوامل، تحت کنترل شما نیست؛ اما بیشتر آنها در کنترل شما است و به ‌راحتی می‌توانید از بروز بیماری پوستی جلوگیری کنید. برخی عوامل تأثیرگذار خارجی روی پوست، عبارتند از:

  1. قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده
  2. شستن بیش از حد و مکرر پوست با آب خیلی گرم
  3. رژیم غذایی ناسالم
  4. استرس
  5. کمبود خواب
  6. ورزش کافی
  7. کم آبی
  8. سیگار کشیدن
  9. استفاده از داروهای خاص
ویژگی های پوست سالم و روشهای افزایش شادابی پوست

رابطه تغذیه و شادابی پوست

بسیاری از دانشمندان دریافته اند که تعدادی از بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه و پسوریازیس در اثر رژیم غذایی نامناسب به وجود می آیند. علاوه بر این رژیم و تغذیه در روند پیری پوست انسان ها نقش دارد. افتادگی پوست و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از کاهش کلاژن و فیبرهای الاستین در پوست است که هر دو می توانند تحت تأثیر تغذیه باشند. به طور مثال، مصرف زیاد شکر می تواند باعث ایجاد پیوند با فیبرهای کلاژن شود و علائم پیری پوست را بیشتر نشان دهد.

برخی از ویتامین ها و مواد مغذی وجود دارند که اگر از آنها استفاده کنید، می توانید شاهد بهبود سلامت پوست و پیشگیری از بیماری های پوستی مختلف باشید. تغذیه مناسب نقش بسیار مهمی در حفظ و بهبود زیبایی پوست دارد. مصرف منابع غنی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6، ویتامین ها، همچنین مدیریت صحیح قند و چربی می تواند به عنوان یک استراتژی مؤثر برای پیشگیری از مشکلات پوستی و افزایش جذابیت ظاهری پوست عنوان شود.

اهمیت داشتن روتین پوستی

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

انواع روشهای مراقبت از پوست

پیشگیری از پیری پوست

بهترین درمان های جوانسازی پوست

  1. تزریق بوتاکس
  2. تزریق ژل
  3. پلاسما جت
  4. مزوتراپی
  5. مزونیدلینگ
  6. میکرودرم
  7. هایفوتراپی
  8. RF فرکشنال
  9. لیزر فرکشنال CO2

اگر می‌خواهید بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه، لیفت پوست با هایفوتراپی در اصفهان را تجربه نمایید، می‌توانید به کلینیک تخصصی و مدرن دکتر رامین مدرسی مراجعه کنید تا در این مرکز با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها، بهترین نتایج را شاهد باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر موهای زائد آقایانلیزر موهای زائد آقایان

با دستگاه‌های لیزر جدید و قابلیت تنظیم طول موجی که از اپیدرم عبور کند، می‌توان بدون ایجاد سوختگی و عارضه، موهای زائد را هدف قرار داد و از ریشه نابود کرد ... ادامه مطلب

بهترین روشهای جوانسازی پوستبهترین روشهای جوانسازی پوست

امروزه جوانسازی پوست با روش های نوین و موثری صورت می‌گیرد و به بهبود کلی پوست منجر می‌شود. یکی از موثرترین عوامل ایجاد پیری در پوست بعد از افزایش سن و زنتیک، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. از عوامل دیگر، می‌توان به وراثت، بیماری های پوستی،شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت، استرس و ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب نچرال در مدرن ترین کلینیک اصفهانتزریق ژل لب نچرال در مدرن ترین کلینیک اصفهان

تزریق ژل لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملاً بی خطر است و نتایج بسیار فوق العاده ای را به همراه دارد. افرادی که از فرم و حجم لب های خود ناراضی هستند و می خواهند لب های خوش فرم و حجیم تری داشته باشند، می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.