اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کانتوپلاستی / بلفاروپلاستی پلک شرقی (کانتوپلاستی) یا جراحی چشم آسیای شرقی

بلفاروپلاستی پلک شرقی (کانتوپلاستی) یا جراحی چشم آسیای شرقی

چشم بادامی، پلک شرقی یا چشم آسیای شرقی همگی اصطلاحاتی هستند که برای افرادی که نژاد شرقی دارند و آناتومی صورت متفاوتی نسبت به دیگر نژادها دارند به کار میرود. چشم بادامی به حالتی از چشم گفته می شود که لبه بیرونی چشم بالاتر از لبه داخلی آن است. در این حالت لبه های بیرونی چشم به سمت بالا متمایل شده اند و گوشه بیرونی چشم کمی بالاتر از گوشه داخلی چشم بوده و پلک های فوقانی و تحتانی، ناحیه ی سفید اطراف چشم را می پوشانند. جراحی چشم بادامی یا پلک شرقی یک عمل زیبایی می باشد که که به کمک آن می توانید چشمانی بزرگتر و بدون افتادگی و فرورفتگی داشته باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مدل چشم های شرقی چگونه است؟

در حالت کلی پلک بالایی افراد شرقی یا همان چشم بادامی چند تفاوت جزئی با پلک دیگر نژاد ها دارد یکی از تفاوت ها این است که در پلک های آسیایی، چین پلکی وجود دارد و چشم این افراد عموماً باریک و پف آلود دیده می‌شود. از دیگر تفاوت ها می توان به جایگاه تا خوردگی پوست پلک بالایی اشاره کرد که 1 تا 10 میلی متر بالا تر از خطر مژه است، در حالت کلی این تاخوردگی از مهم ترین اهداف انجام جراحی پلک شرقی محسوب می شود.

انواع جراحی پلک چشم شرقی

برای نیاز است جراحی بلفاروپلاستی انجام شود. در جراحی بلفاروپلاستی با برداشتن پوست اضافی، چربی اضافی زیر پلک ها و همچنین ایجاد توازن در موقعیت عضلات زیر پلک باعث ایجاد تغییرات مثبت در پلک بالا و پایین می شویم.

این نوع جراحی برای تغییر شکل و موقعیت کانتوس خارجی (گوشه خارجی چشم) انجام می‌شود. کانتوپلاستی خارجی می‌تواند برای ایجاد ظاهری بازتر و کشیده تر در چشم ها استفاده شود.

در سمت داخلی چشم با توجه به وجود مجاری اشکلی، جراحی خاصی روی کانتوس امکان پذیر نمی‌باشد؛ و بیشتر، در افرادی که فرم چشم آسیای شرقی دارند؛ یعنی یک فولد یا چین پوستی اضافه در قسمت کانتوس داخلی و کناره بینی آنها وجود دارد؛ تحت عملی به نام اپیکانتوپلاستی که یکی از زیر مجموعه های کانتو است؛ قرار می‌گیرند. این نوع جراحی برای برداشتن اپی کانتال، یک چین پوستی در گوشه داخلی چشم، انجام می‌شود. اپیکانتوپلاستی می‌تواند برای ایجاد ظاهری بازتر و درشت ‌تر در چشم‌ها استفاده شود.

کانتوپلاستی

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

تفاوت این دو جراحی را می‌ توان چنین بیان کرد:

  1. مرتبط با بهبود شکل و ظاهر کانتوس (گوشه خارجی چشم)
  2. بالا بردن زاویه اپی‌ کانتال
  3. ممکن است نیاز به جراحی دیگری در آینده برای ایجاد تعادل و تناسب داشته باشد.
  4. دوره نقاهت معمولاً حدود 7 تا 10 روز است.
  1. مرتبط با بهبود شکل و ظاهر پلک‌ ها
  2. اصلاح پوست اضافی ، چروک‌ ها و پف پلک‌ ها
  3. می‌ تواند بهبود در دید و راحتی بینایی را برای بیمار به ارمغان بیاورد.
  4. دوره نقاهت ممکن است متفاوت باشد و معمولاً حدود 1 تا 2 هفته طول می‌کشد.
  5. جراحی بلفاروپلاستی نیاز به برش‌های کوچک در سطح پلک‌ ها دارد.

کانتوپلاستی یا جراحی چشم آسیای شرقی چگونه انجام میشود؟

جراحی کانتوپلاستی معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود و مدت زمان عمل نیز حدود کمتر از یک ساعت است. در ابتدا پزشک با ایجاد برشی در چین طبیعی پلک بالایی اقدام به برداشتن چربی، پوست یا عضلات اضافی می کند. در برخی موارد، ممکن است تاندون‌ها یا ماهیچه‌های اطراف پلک نیز دستخوش تغییر شوند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی برای چه کسانی مناسب است؟

نکات مهم قبل از کانتوپلاستی

مراقبت های بعد از عمل چشم آسیای شرقی

ماندگاری کانتوپلاستی

ماندگاری عمل کانتوپلاستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. و به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

در هر صورت میتوان بیان کرد که عمل کانتوپلاستی حداقل ده سال ماندگاری دارد که در صورت رعایت مراقبتهای پس از جراحی بلفاروپلاستی ، این مدت زمان میتواند بیشتر شود و تاثیر دائمی داشته باشد.

عوارض جراحی کانتوپلاستی

توجه داشته باشید که در صورت مراجعه به پزشک متخصص و با مهارت بروز عوارض جدی نادر می باشد اما با این حال ممکن است دربرخی از افراد عوارض زیر به وجود آید:

این مشکلات موقتی بوده و معمولاً در طی 2 هفتهٔ اول بعد از جراحی به صورت طبیعی رفع خواهند شد. در صورتی که شما بعد از جراحی پلک شرقی احساس خطر جدی کرده‌اید بهتر است فوراً با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

هزینه عمل زیبایی چشم بادامی

هزینه عمل زیبایی چشم بادامی به عوامل مختلفی مانند تخصص و مهارت پزشک، مکان کلینیک و ... بستگی دارد. علاوه بر این، پوشش بیمه، هزینه معاینات قبل و بعد از عمل جراحی، هزینه عمل های جراحی تکمیلی همراه با عمل زیبایی چشم بادامی و ... بر هزینه نهایی عمل زیبایی چشم بادامی تاثیر دارند. بنابراین توصیه میشود تا برای آگاهی از هزینه عمل زیبایی چشم بادامی با پزشک متخصص مشورت کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.