اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / علت و درمان سفت شدن و گلوله شدن چربی تزریق شده

علت و درمان سفت شدن و گلوله شدن چربی تزریق شده

امروزه یکی از اقداماتی که بسیاری از افراد برای زیباسازی صورت و بدن خود انجام می‌دهند، تزریق چربی است که طرفداران بسیاری را نیز به خود اختصاص داده است. این روش به ‌دلیل برخورداری از عوارض کم و نتیجه‌ های عالی، به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت و بدن شناخته می‌شود. یکی از عوارض نادر پس از تزریق چربی، گلوله شدن آن در ناحیه پوست است که یک عارضه نگران کننده بوده و باید سریعاً درمان شود. در صورت بروز این عارضه باید بدانیم علت گلوله شدن چربی تزریق شده و روش درمان آن به چه صورت است. اگر به هر دلیلی مراقبت‌های پس از درمان را به درستی انجام ندهید، احتمال این عارضه بیشتر می‌شود. عوامل دیگری مانند مهارت ناکافی پزشک در فرآیند تزریق چربی، می‌تواند باعث گلوله شدن چربی تزریق شده به صورت شود. اگر در ناحیه‌ای که تزریق چربی صورت گرفته است گلوله‌هایی ایجاد شد جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که این گلوله‌ها با ماساژ دادن این ناحیه به طور منظم برطرف می‌شوند. در ضمن در صورتی که گلوله‌های ایجاد شده با گذشت زمان و انجام حرکات ماساژ برطرف نشدند، فرد می‌تواند مجدد به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و نسبت به ترمیم و از بین بردن نواقص موجود اقدام نماید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت گلوله شدن چربی بعد تزریق

با اطمینان می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل گلوله شدن چربی تزریق شده، عدم مهارت و کم تجربگی پزشک است؛ اما بروز این عارضه تنها به این مورد ختم نمی‌شود. مؤثرترین فاکتورها در بروز این عارضه عبارتند از:

استخراج چربی از ناحیه نامناسب به معنی عدم سلامت چربی‌ها است. پیامد اصلی آن گلوله شدن و تجمع این بافت پس از تزریق است.

زمانی که چربی از بدن استخراج می‌شود، آماده تزریق نیست. استفاده از سانتریفیوژ از طریق دفع مواد زائد در آماده‌سازی چربی برای تزریق اهمیت بالایی دارد. اگر پزشک در مرحله پاک‌سازی و تصفیه چربی‌ها بی‌دقت عمل کند، به سلول‌های چربی آسیب وارد شده و این امر دلیل گلوله شدن چربی تزریق شده خواهد بود.

در تعریف ساده، هماتوم به معنی لخته شدن خون در زیر پوست است. در برخی موارد ممکن است این عارضه پس از تزریق ایجاد شود. علیرغم نادر بودن این پدیده برای درمان آن حدود یک سال زمان نیاز است. با این حال، اغلب متخصصین برای درمان این عارضه صبر را مناسب نمی‌دانند و برای استخراج لخته خون روش جراحی را توصیه می‌کنند.

دلیل دیگری که می‌تواند در تجمع و گلوله شدن چربی‌ مؤثر باشد، نفوذ آب یا مایعات به حفره‌های زیر پوست در حین تزریق است. این عارضه غالباً به دلیل عدم مهارت کافی جراح رخ می‌دهد. استفاده از گن بعد از تزریق در جلوگیری از بروز این مشکل یا رفع آن مؤثر است.

برخی از متقاضیان عادت دارند که صورت یا اندام خود را دستکاری کنند. پس از فرایند تزریق چربی به صورت به دلیل اینکه حس عجیبی در پوست وجود دارد احتمال دستکاری افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که چندین روز پس از عمل و تا زمانی که چربی کاملاً تثبیت نشود، نباید فشاری به این نواحی وارد شود.

دلیل گلوله شدن چربی تزریق شده می‌تواند تزریق بیش از حد این ماده در یک جلسه باشد. با توجه به نیاز متقاضی اگر تزریق با حجم بالا تشخیص داده شد، این فرایند باید در چندین جلسه با فاصله‌های مناسب انجام شود.

همان‌ طور که گفتیم فشار به محل تزریق می‌تواند سبب گلوله شدن چربی‌ها شود. پس تا زمان تثبیت کامل هرگز روی محل تزریق نخوابید.

علت و درمان سفت شدن و گلوله شدن چربی تزریق شده

علائم سفت شدن چربی تزریق شده

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل نشان‌دهنده تجمع و تورم توده چربی زیر پوست شامل موارد زیر است:

گلوله شدن چربی بعد تزریق چقدر رایج است؟

عمل های زیبایی هم مانند همه ی عمل های جراحی ممکن است با شکست مواجه شوند و عواقب نامطلوبی برای فرد متقاضی داشته باشند. توجه داشته باشید که همیشه هم کوتاهی از سوی پزشک جراح نیست و گاهی این بدن فرد متقاضی است که دارای شرایطی خاص است که در برابر عمل واکنش نا مطلوبی نشان می دهد و عوارض منحصر به فردی را نشان می دهد. در واقع گلوله شدن تزریق چربی را می توان از جمله عوارض تزریق چربی دانست که بعد از انتقال چربی ممکن است مشاهده کنید. ایجاد این عارضه بعد از تزریق چربی در واقع امری است که به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد. اگر انتقال چربی به نحو احسن انجام نشود این عارضه ممکن است در زیر بافت های پوستی قابل مشاهده باشد. این مشکل نباید بعد از تزریق چربی مشاهده شود. در صورت مشاهده گلوله شدن بعد از انتقال چربی باید پزشک خود را در جریان قرار دهید تا با استفاده از توصیه هایی در این زمینه این معضل را حل کند.

آیا گلوله شدن چربی تزریق شده خطرناک است؟

اگر این حالت تا مدتی ادامه داشته و یا چند روز بعد از تزریق چربی شاهد گلوله شدن چربی تزریق شده بودید، باید با متخصص صحبت کنید تا روش درمانی مناسب شما اجرا گردد. اگر پزشک متخصص بیشتر از حد معمول، تزریق چربی انجام دهد، کیست چربی به دلیل ایجاد مشکلات در خون‌رسانی بافت، در محل تزریق بوجود می‌آید. ممکن است این عارضه به ایجاد عفونت در زیر پوست و اندام های داخلی بیانجامد که برای برطرف کردن آن باید اقدامات لازم صورت گیرد.

روش های درمان گلوله شدن چربی تزریق شده

معمولاً گلوله‌ هایی که در اثر تزریق چربی به صورت (گونه، زاویه فک، زیر چشم، خط لبخند و لب) ایجاد می گردند، بعد از گذشت 1 الی 10 روز خود به خود از بین ‌خواهند رفت. به منظور درمان گلوله شدن چربی تزریق شده در صورت بهتر است نکات زیر به ‌صورت دقیق رعایت گردند:

روشهای پیشگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده

گلوله شدن چربی تزریق شده چه عوارضی دارد؟


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.