اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / درمان زگیل های پوستی با لیزر اربیوم چگونه است؟

درمان زگیل های پوستی با لیزر اربیوم چگونه است؟

زگیل ها توده های ریزی هستند که به صورت گوشت اضافه در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شوند. در حقیقت آنها را می توان ویروسی دانست که در صورت تماس با سطح فوقانی پوست، ظهور می کنند. زگیل های پوستی بسیار سرعت انتقال بالایی دارند و به راحتی در اثر یک لمس کوچک از فرد به فرد و نیز از یک نقطه به نقطه دیگر گسترش می یایند. انواع مختلفی برای زگیل های پوستی وجود دارد که هر کدام شکل و علائم خاص خود را دارند. این روش ضایعات پوستی و سلول‌های ناسالم را هدف قرار می‌دهد و با استفاده از گرما آنها را تبخیر می‌کند. لیزر اربیوم ابزاری بی‌خطر برای از بین بردن ضایعات پوستی مانند زگیل‌ها محسوب می‌شود. لیزر اربیوم نیز مانند سایر روش های لیزر پوست و مو، یک ابزار قدرتمند و موثر در زمینه ترمیم پوست است. به طور کلی لیزر اربیوم در دسته لیزرهای تخریبی قرار می گیرد. به این معنا که این لیزرها با تخریب بخشی از پوست که آسیب دیده است، اقدام به بهبود وضعیت بیمار می کند. این لیزر از دسته لیزر های حالت جامد است که با طول موج 2.940 نانومتر در حالت‌های قابل تنظیم و پالسی کار می‌کند. اساس کار لیزر اربیوم تبدیل انرژی لیزر به انرژی حرارتی در نقاط کنترل شده است. در نتیجه با توجه به میزان حرارتی که لیزر ایجاد می کند، در یک منطقه خاص باعث لخته شدن، تخریب و یا جدا کردن سلول‌های پوستی آسیب دیده و لایه برداری از پوست می شود، که نتیجه آن از بین رفتن چین و چروک های پوست، از بین رفتن لکه ها و جای زخم و… است. به زبان ساده لیزر اربیوم با برداشتن یک لایه نازک و سطحی از پوست کار خود را انجام می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد زگیل پوستی

زگیل‌ها توسط گونه‌های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شوند. این ویروس در سلول‌های پوست وجود دارد. HPV خانواده‌ای از ویروس‌ها است که بر پوست و غشاهای مرطوب (مخاط) بدن تأثیر می‌گذارد. بیش از 100 سویه مختلف HPV وجود دارد. این ویروس عفونی باعث ایجاد برجستگی های زبر و گوشتی روی پوست می شود. لازم به ذکر است که این ویروس مسری میباشد. زگیل ها بیشتر روی دست ها ایجاد میشوند؛ اما ممکن است روی پاها، صورت، اندام تناسلی و زانو نیز رشد کنند.

انواع زگیل های پوستی

مزایای درمان زگیل با لیزر اربیوم

لیزر زگیل پوستی

نحوه درمان زگیل با لیزر اربیوم

پزشک از قبل، از بی‌حس‌کننده‌های موضعی برای ناحیه تحت‌ درمان استفاده می‌کند. سپس لیزر اربیوم را در ناحیه و عمق خاصی از پوست اعمال می‌کند. انرژی لیزر اربیوم به سلول‌ های هدف آسیب ‌های جزئی وارد می‌کند تا فرایند طبیعی بهبود بدن آغاز شود.

مراقبتهای پس از درمان زگیل با لیزر اربیوم

افرادی که با لیزر اربیوم تحت درمان قرار می‌گیرند باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید به شدت اجتناب کنند، از این رو به افراد توصیه می‌شود پس از درمان تا حد امکان در ساعات اوج آفتاب از منزل خارج نشوند یا حتماً قبل از خروج کرم ضد آفتاب با SPF مناسب و کلاه‌ های نقاب‌دار استفاده کنند.
همچنین ممکن است افراد پس از درمان بر اثر گرمایش دستگاه لیزر دچار التهاب، تورم و کمی خارش شوند که در این موارد نیز پزشک کرم‌های موضعی تجویز می‌کند که بیمار باید در ساعات تعیین شده داروهای خود را مصرف کند.
مصرف مایعات فراوان به خصوص آب آشامیدنی از دیگر توصیه‌هایی است که بیماران پس از درمان و جلسات لیزر باید بدان توجه داشته باشند.

تعداد جلسات درمان زگیل با لیزر اربیوم

لیزر اربیوم در اکثر موارد با یک جلسه درمانی، سبب بهبود و درمان زگیل می‌شود. تعداد جلسات درمانی به میزان سطح و عمق ضوایع و نوع پوست بستگی داشته و گاهی در مواردی ممکن است به چندین جلسه مراجعه نیاز داشته باشد که توسط پزشک تعیین می‌شود.

اثرات لیزر اربیوم در درمان زگیل

لیزر اربیوم یکی دیگر از دستگاه های لیزر می باشد که می تواند در بر پیگمنت ها و آکنه ها و یا ضایعات گوشتی ایجاد شده بر روی پوست، تأثیر گذاشته و آنها را از بین ببرد. این دستگاه لیزر بدون عوارض و بدون آسیب به قسمت های دیگر بدن می تواند باعث حذف ضایعات پوستی از قبیل زگیل های پوستی و آکنه ها گردند. اساس کار لیزر اربیوم تبدیل انرژی لیزر به انرژی حرارتی در نقاط کنترل شده است که هدف آن برداشتن لایه‌ بیرونی پوست با استفاده از انرژی است. لیزر اربیوم با تولید انرژی حرارتی در پوست نواحی مورد نیاز، عمل بازسازی و لایه برداری پوست را انجام می‌دهد. در بازسازی پوست با لیزر اربیوم از اشعه‌ای استفاده می‌شود که پالس‌ های کمی از نور را با انرژی بالا میفرستد. این انرژی توسط آب و مواد موجود در پوست جذب شده سپس نور به انرژی گرمایی تغییر کرده و گرما سطح نازک پوست را، لایه به لایه از بین می‌برد. پس از آنکه دوره نقاهت لیزر طی شد، پوست جدید رشد می‌کند و جایگزین پوست قبلی که با لیزر برداشته شد، می‌شود.

موارد منع درمان زگیل با لیزر اربیوم

عوارض درمان زگیل با لیزر اربیوم

لازم است بدانید که تمامی روش‌های زیبایی با لیزر دارای عوارض هستند. در ادامه عوارض استفاده از این لیزر را شرح می‌دهیم:

هزینه درمان زگیل با لیزر اربیوم

هزینه لیزر اربیوم با توجه به تعداد و وسعت ضایعات، نوع دستگاه، تعداد جلسات، مهارت پزشک و مکان کلینیک متفاوت است.

همچنین بخوانید : عفونت قارچی پوست


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.